Dagens tankar & funderingar

Börjar med att bifoga en text från låten "When I look at you - Miley Cyrus"
"Cause there is no guarantee
That this life is easy (Yeah)
When my world is falling apart
When there's no light to break up the dark
That's when I, I (I) look at you
When the waves are flooding the shore and I
Can't find my way home anymore
That's when I, I (I) look at you"

Dagens fundeerigar är nog rätt abstrakt, kan inte riktigt sätta fingret på vad jag tänker på men.

Jag har en ganska nära vän, eller snarare vi var väldigt tajta innan. Men saker och ting
gick snett och detta ändrade mig väldigt mycket. Det fick mig att inse att man ska ta till
vara på varenda liten sekund av varje minut du lever. För nästa minut kan allt vara förstört
eller påväg att gå sönder. Jag insåg att jag tar hand om mina vänner på ett dåligt sätt,
jag förutsätter liksom att dom alltid ska finnas där utan att behöva uppmärksamhet men det är
ju såklart fel, mycket fel. För får man inte uppmärksamhet av sina vänner så räknar man automatiskt
med att nej men hon bryr sig nog inte längre. Jag började nog bli en sådan dålig vän,
eller inte dålig men jag reflekterade inte över vad som hände riktigt när jag blev
tillsammans med David igen. Jag har inte vart så lycklig och glad på länge,
vi är på många fronter så otroligt lika. Nej tänker nog somliga, och jag kan hålla med
- jag visar min barnsliga sida mer än vad han gör.
Och ni som har pojkvän inser precis som jag gjort - man prioriterar inte som man gjorde innan.
Vänner ELLER pojkvän, finns det inget mellanting? Klart det gör men man behöver
vara så pass stark som person tror jag för att orka både och.
Jag klarar inte riktigt pressen från kompisar ibland kan jag medge. Jag hatar att höra
"Du hör aldrig av dig" och det är inte för att jag vill höra att jag tar förgivet utan för att
folk inte inser att prioriteringen förändras, totalt.

Slut om det, jag tror ni fattar.

Jag har insett nu hur jag vill att mitt liv ska se ut.
Efter gymnasiet, 2 års arbete sedan lantmästare på Alnarp.
Efter det ska jag jobba ihop pengar och innan jag dör ska jag
* Köpa en gård och mordernisera, grisar alltså
* Köpa en frieser hingst på max 2 år
* Gifta mig och skaffa barn

Haha, snacka planerat

Over and out


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: