Råttorna!

Ja jag har ju som ni säkert vet beslutat mig för att införskaffa två råtthanar.
Har fått riktigt bra kontakt med en uppfödare i Finspång som har en väldigt passande kull, parningen sker i maj och är leveransklara i mitten av juni! Kan det bli bättre?
De två pojkarna kommer vara undan Corona eller Silja beroende på hur Corona mår vid tillfället då hon är snuvig just nu och efter Finska Prutten.
Ser fram emot detta enormt mycket, så ni kanske anar att dessa små monster kommer bli mina små sötbajsar :D
Hur eller hur funderar jag på att byta projketarbete, från ekologiskt vs. vanlig grisuppfödning till "Att skaffa råtta, före och efter" Där är de tänkt att man ska få följa mig från det att jag hittar uppfödare till hur jag uppfostrar dom. Även om, vad ska man tänka på, foder, uppfostring (dels hur det har gått för mig och vad skulle/kunde jag gjort annorlunda) osså om mina bebisar. Känns lite roligare, inte så mycket teori.
Jag kommer att få ungar som är bruna, svarta eller burma. Underbart!
Längtar :D
Snart borde David komma, det är också underbart <3
Och nästa torsdag kommer Rövhalt och hälsar på, det är bra det med :D
mmmhh bra månad
Btw. Hade migrän inatt, kunde inte somna föränns halv 3 - snacka snopp alltså! Sjukt trött idag :(
over and out

Postat av: alice

vi har en rått/hamsterbur om du vill ha (A) kanske kan byta mot häst saker :D

2010-02-12 @ 14:52:06
URL: http://jojjebooii.blogg.se/
Postat av: Anna Bengtsson

haha nej tack ;) Ska bygga om min garderob jag hade till Jollan till en styke enooorm råttbur med 5 våningar (fast ska nog ha undredelen till råttskit och andra nödvändigheter)

2010-04-12 @ 19:36:36
URL: http://monifa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: