Med ett leende på läpparna.

Igår var dagen med stort D, jag skulle äntligen få sätta mig på Mellie! Det regnade och hade sig så vi orkade inte vara ute inte heller gå upp till ridhuset som jag tänkte först.

Tidigare på gårdagen hade hovslagaren vart ute och jag förväntade mig verkligen inte att hon skulle stå och sova när Wille höll på och fixade och trixade. Men ack så fel man kan ha, med näsan i backen stod hon och sov ;) Söt är vad hon är!

Sen på kvällen då, borstade lite ossådär. Sen slängde jag på sadeln och ledde ut henne i lösdriften där jag tänkte sätta mig på henne, med mig hade jag Li, Tove och Tobias som mina livvakter ;) 2 med körkort och en biff Tove som kunde bära mig om jag skulle flyga av och bryta mig.
Klappade lite på sadeln, hoppade, rykte i stigbyglarna, hängde över henne (utan att hon änns rörde en fena!) sen så kastade Li upp mig och där satt jag! Stolt som tuppen hönsgården, fortfarande blickstilla och aldeles lugn :D

Hoppade av och började om sedan kastade Li upp mig igen och denna gången ledde Tove runt mig lite i lösdriften.
Hon var outstanding - verkligen!


(Dagen innan på våran dagliga promenad)


(TITTA!)

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: