Dressyr!

Sitter och dreglar över alla fina hästar folk har på olika ridbloggar. På en skala ett till tio är jag en tia, så ridsugen är jag. Ett svettigt dressyrpass i ridhuset när man sen skrittar av med ett stort leende på läpparna för att det gick så jävla bra, jag saknar det.

Mellie är kanske inget jag ska hoppa upp på och köra ett svettigt dressyr pass på (tror hon går sönder då). Blir ju mest skritt, trav och galopp. Hon ska ridas en vecka till nu sen ska hon ställas av i en månad framöver och sen sättas igång igen. Så det bli iallfall två ridpass i ridhuset i veckan som kommer :D

Sen för er som inte vet ska jag börja rida en till häst som heter Akilles, han är sex år (om jag minns rätt) och ägs av en kompis till mig som inte hinner med riktigt. Vi får se hur det går, bilder kommer framöver. Målet med honom och mig är inte satt ännu efter som att jag inte ridit han ännu (blev vrålsjuk som ni minns när jag skulle ridit han) men skulle kunna tänka mig att målet är att starta en LC till påsken och det känns absolut rimligt, är om 2 månader och på den tiden ska vi lära känna varann, få upp en bra kondis och muskler samt ska jag återfå balans och kontroll över kroppen.


Fendi f. 2006 som jag red under 2010 (t.v) Jolanda f. 1988 som jag hade mellan 2008 och 2010 (t.h)

Camellie B f. 2008 som jag rider in till 3 års testet 2011

Om någon har några frågor om hästarna eller liknande är det bara att fråga :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: