Provridningen i Ankarsrum

Ja alltså jag har ju vart på endel provridningar i mina dar och träffat rätt mycket hästfolk men detta tog tammefan priset :D

Kom till Ankarsrum, en glad tjej i typ 22 års åldern möter mig (Viktoria) och vi åker till stallet och hon visar alla hästar och stallet etc. Sen tar vi in de första hästarna, hon en liten knas boll och jag ett sto (!!) och jag som aldrig mer skulle rida sto aja. Haha ^^
Vi rider ut en runda först och kan ju säga att Viktoria har gett ordspråket "Över stock och sten" ett ansikte, för hon red helt plötsligt in på en stig (inget konstigt med det) men typ två sek efter att vi kommti in på den rider hon av stigen och ut i det okända. Hästen hon hade hoppade över allt verkligen, ifrån skritt desutomde haha skön polle ^^
Sen när vi kom tillbaka red vi in i paddocken en stund och kan ju säga att stoet jag red vad helt ahhhhh "puppieeyes", red runt lite och travade och galopperade lite. Sen skulle jag byta varv i galoppen och rider ut mot det nya varvet och tänkte bryta av strax innan spåret men nehep hästen BYTER galopp. Då var jag total såld, då vare kört. Haha som den inbitna dressyrkärringen jag är kan jag ju säga att det var käääärlek.
Hon hade nått krångel med höger bog och höger has (men fungerade prima så ingen skada alltså) så den sidan var försvagad vilket kändes rätt tydligt. Tog en bild på henne som kommer ut på bilddagboken sen (www.moniga.bilddagboken.se har dock lösen så var inloggad är ett tips)
Tog även ett fjompigt skutt med denne och det gick bra, men alltså jag kan verkligen inte hoppa xD

Häst nr två en vallack var också mysig men han var så fäst vid Viktoria så direkt när hon försvann hur sikte blev han lite panikslagen, det var verkligen en "mammig" häst så att säga ;)
Men han var också rätt fin att rida men vet inte om jag gillade han eller inte, han var väldigt speciell. De förra ägarna hade inte låtit han gå fram riktigt så han hade ingen egen motor direkt eller vad man ska säga. Han gick ju frammåt men svarade inte riktigt på skänkeln. Dock mjuk i sidorna så sidvärtsen var nemas (även fast det vara var två steg ut mot spåret som korrigering av volten) det var nått med han också, JO han hade svårt med höger sidan, typ höger galoppen ville sig inte alls och svårt o ställa ossådär men tror han kan bli rätt trevlig. Han älskade att hoppa dock, läskigt! XD

Alla hästar Viktoria hade är lite problem hästar, hon har mer eller mindre räddad hela högen. Den hästen hon red när jag red vallacken till exempel skulle avlivas (vet inte riktigt varför) han var lite knäpp och ställde sig o massa men sen när han skärpte sig var han as läcker. Innan han skulle avlivas skulle han säljas, 110 000 :- så ni kanske förstår att han är rätt najs. Hoppade som en gud sa hon med. och as stor haha!

Sen hade hon en C-ponny, 4 åring som hon sa att jag kunde få rida lite med. Hon hade chanserna att bli riktigt läcker men hon hittar aldrig nån tillräckligt liten med kunskapen att plocka fram det. (Vafan jag är ju påväg bort från ponny tiden)

Nej men detta kändes verkligen skit bra, synd bara att bussarna gick lite knäppt ^^ Men blir ju snart körkort...

Sen bjöd dom på mat och hennes pojkvän KÖRDE in mig till västervik (ahhh kärlek åt honom)

I västervik missade jag bussen med 5 min så gick och handlade och åkte sen vid 4 (ugglade från 10 över 2 till 4 inte illa pinkat!)

Aja as nöjd är jag :D 

Postat av: Anonym

jag ska också börja rida hos folk som ger mej stjuts och mat!!! Vart hittar man dom?

2010-04-05 @ 20:12:54
URL: http://tidelipom.devote.se
Postat av: Anna Bengtsson

Haha jadu, jag har nog förbannat jävla tur helt enkelt!

2010-04-12 @ 19:26:27
URL: http://monifa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: