Köttätandehäst.com

Ja idag var ju dagen D, jag skulle upp till ridhuset med Mellie för första gången och träna för Frida lite NH :)
Kan dra det kortfattat:
* promenaden gick problemfritt förutom den as läskiga mopeden
* ridhuset var inte farligt
* Frida var inte farlig trots den lilla insidenten som ni kan se på filmen nedan
* Mellie ifråga satte
* Mellie gav med sig
* Mellie ifråga satte lite till
* Mellie gav med sig igen
* Mellie ifråga satte
* framför Mellies protester står jag och får en framhov över höften
* sekunden senare stegrar Mellie
* sekunden senare hoppar Mellie på mig
* varpå jag släpper grimskaftet och tror att jag ska skita på mig

Okej ärligt talat - jävla snorunge! En sak var när hon försökte flytta mig med rumpan när jag flyttade henne men att stegra och sparka med framhovarna är inte acceptabelt! Iof. så kunde jag tänkt ut detta själv efter som att:
- Nytt ridhus
- Först sällskap av Jenny med häst som sedan försvinner strax innan det att hon ballar ur.
- Nytt tanke sätt och krav

Så stress faktorerna var ju några stycken men det är fortfarande inte OK.
Nästa gång blir det väst på desutomde sedan så ska ungjäveln minsann få se vem som är boss (japp jag är idiot men hon är 2 år och jag vet hur de blir sedan vid 20 års åldern och det är fan inget att hurra över)
Hon är som vilken mänsklig trotsig tonåring som helst ^^

http://www.youtube.com/watch?v=6Qnr6cy6KNc
(ny fungerande länk!)
Puss hej!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: