Midsommar!

I fredags när jag kom så började inte allt sådär jätte bra, jag väntade först 30 min vid hållplatsen på att David-som-har-jävligt-dålig-tiduppfattning skulle hämta mig. Det skulle bara ta ett par minuter sa han, in my fat ass heller. Efter dessa 30 minuter började jag gå och hann gå 15 min innan jag mötte honom. Oj oj oj, vad arg jag var!
Efter att ha vart förbannad och skällt ut ung jäveln var det bra dock.

Jag och Åke sysselsatte oss med att hämta och köra ut grillar, stolar, bänkar etc till gårdveda loge vilket var roligt. Ja inte att hämta o lämna allt men Åke var rolig :) Total utfrågning, visning av 10000 majs åkrar och en bajsbrunn senare så var det dags att ansluta sig till middag ute i Stighult där David, Ricky, Elin och Snuffe bor (och Moa o Obbe) där berättade Elin en otroligt rolig nyhet - de hade förlovat sig samma dag :D Jätte fina ringar i vitguld och guld (Snuffe ville ha vitguld och Elin guld så det fick bli 50/50)

Sen sov man - gott jag hade ju dagen innan tvättat hela natten (till fredagen) så jag var helt väck!

Dagen efter blev det de sista förberedelserna, utsmyckning, hacka melon (tog en timme haha det var endelel melon) sen vid 4 var det klart! Hem, duscha och fixa sig och vi var ute i logen igen vid 10 i 6 WOHO bara 50 min sena men endå ;)

Kvällen var crazy - mycket sång, dans, musik, jag gifte mig med Frida Isomätte (stavning?) och blev kalas i kulan av hennes killing grogg som jag visserligen blanda själv. Haha ett tag där började det gå rätt neråt men jag kände det. Tårta till mig :D
Jag dansade med Bertil (en gammal gubbe som jobbar på gården) vilket jag aldrig ska göra om hahahah!
Försökte hur länge som helst att få David att dansa med mig, lyckades nästa av mina 2 försök. Ena gången blev det bara mys brevid dansgolvet andra gången dansade han lite i mittgången men när jag tyckte att det hände förlite började jag föra men icke det fick jag inte ;) Ouups!
Jag tröttnade dock vid typ halv 2 tiden och ville hem men vi var inte hemma föränns 3 efter att vi stått och väntat på våran chafför vars telefon dog och det hade hänt en olycka och massa (nån fylle från festen hade ramlat typ 500 meter från logen och fick föras med ambulans därifrån - han skadade sig inte så värst han var bara full typ) men till slut kom vi hem! Finally :D

Slusatsen - MYCKET roligare än Öland (sry folks), jag har en underbar pojkvän, alkohol är farliga saker men vad fan gör det! Mattias som jobbar på skolans djurvårds del var där - han tyckte min grogg var aningen för stark (a) Ouups men vafan!

Trevligt helt klart, tack och åter tack för en otrolig kväll!

Puss hej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: