Hårfint!

What to do, håret ser ut som den risigaste jävla buske och det är lika glansigt som en hög kobajs. Jo men här langar jag lite tips :D Jag försöker hålla dom men erkänn, gnugga håret i handduken är så fruktansvärt skönt!

1. Efter att du duschat, krama ur vattnet. GNUGGA INTE! (Spar du till långthår kommer det att resultera i sprukna och flikade toppar innan du änns nått halvvägs)
2. Satsa på några få BRA produkter än många halvdana, det är värt pengarna!
3. Tvätta inte håret dagligen om det verkligen inte behövs! (Dels torkar det ut hårbotten och ett blött hår är hälften så starkt som ett torrt hår)
4. Avsluta tiden i duschen med att skölja huvudet i kallt vatten, det blir glansigt och hårets fjällskikt sluts.
5. Låt håret få lufttorka, utsläppt (fruktansvärt tråkigt! Men det är värt det!)


(2008 - 2011, jag har vanvårdat mitt hår så det är ett under at det är så pass långt som det endå är.)


Postat av: PUFF!!!

Lite sexigt de korta iaf ;)

2011-01-19 @ 22:29:20
Postat av: Anna Bengtsson

Nej verkligen inte!

2011-01-20 @ 11:31:29
URL: http://monifa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: