Igår...

Så blev det lösshoppning med Mellie, Tina hjälpte mig :D Fram med hindrena och allt på 10 min sen ner till stallet, in o borsta sen skena upp till ridhuset och löshoppa. Hon var jätte duktig och hoppar nu med upphöjt hjälp hinder och en riktig oxer :D I slutet så började hon även tänka själv, först plöjde hon bara över hindrena (lilla fröken har ju ett självförtoende som heter duga!) men sen så bromsade hon och tänkte all by herself :D

Lilla duktiga Mellie!

idag har jag ridit med, första gången utomhus med tyglar o allt! Tina hade mig på linan men gick en bit ifrån så lilla fröken fick använda egna hjärn celler och inte bara leka följa John! Hon är verkligen en riktig pärla, kan knappt bärga mig tills Li's häst är frisk och jag kan börja följa med ut på ridturer.

Har lite saker som ska fixas med:
- Ringa hovslagaren och slå på Mellie skor
- Köpa foder (någon som har förslag på bra protein rikt foder till unghästar, lågt energi innehåll...)

http://www.youtube.com/watch?v=MqDYO4q3D3I filmen från igår! Dålig kvalité för att kameran inte startade :)

Postat av: Frida

Lusern är ju en klassiker! Högt protein, låg energi. Går ju som grovfoder så att överfodra med sådant protein är inte farligt på samma sätt som "kraftfoderprotein".

2011-01-25 @ 14:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: