Kungligt!

Eller inte, mina ljumskar är köttade men i övrigt mår jag bra.
Fast jag är trött, sjukt trött! Somnade hos T igår som en stock tills L sparkade på mig och körde hem mig. Tummen upp! Imorse så orkade jag inte kliva upp heller så flyttade alarmtiden och vaknade sen inte av den. YEAH!

Nu är jag i skolan iallfall, sitter med en fjorton sidor lång rapport om manlig och kvinnlig skillnad i skolan. I grund och botten är det väldigt spännande men på min skola handlar det inte om könet utan snarare om vilken linje du går.
På Valstad så förväntas du vara ostyrig, stökig och nochalant till skolan om du går jordbruk medans en djurssjukvårdare förväntas vara pålitlig, flitig och duktig i sina studier. En naturvetare (vilket jag ska vara tydligen) ska vara ordningssam, inteligent och ha god självdisiplin. På mig stämmer inget av det in, eller inteligent är jag väll men har väldigt dålig självdisiplin och ordning vilket gör att jag framstår som ganska ointeligent i mina studier. Ja annars skulle jag ju inte ha ett åtgärdesprogram i skolan för mina studieresultat, eller hur? Tänker inte gå in på det mer för det blir garanterat lång tråkig.

Hur är det på er skola? Förväntas man vara av en viss typ på grund av linjen du läser?

Ikväll ska jag och Li rida ut på Bonnis och Acke, han hade tydligen träningsvärk igår stackarn. Men det är bra för då bygger han muskler :) Ska longera Mellie också, hon behöver bralla av sig lite ;)

Puss!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00029/ingen_plats_f_r_plug_29614w.jpg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: