Me and my ponizzzz'

Yo yo yo Anna Bengtsson här.

Äh, harkel.

Hästarna stod det på schemat idag. Det blir den aktuella hästen, min förra häst och lite annat dravvel om de där små hamburgarna.

För tillfället har jag en häst som heter Camellie B, hon tycker upp titt som tätt i bloggen och är mitt nuvarande utbildningsprojekt. Hon är e. Camaro M ue. Tolstoy född 2008 alltså är hon tre år i år. Jag äger henne inte utan det är en kompis till mig som fött upp henne och står som ägare.

Mellie, Müsli, Mellis, Mellie-Bellie-Bus, Satkärring.

Har haft henne hos mig sedan november 2010 och på den tiden har hon gått från oinriden väldigt omogen bebis till omogen inriden tonåring. Hon löshoppas regelbundet för tränare och har ett bra temperament och teknik, så det ser ljust ut för oss på 3års testet i maj :D

I övrigt så är Mellie det underbaraste stoet jag haft och göra med, vi klickar otroligt bra på ett personligt plan. Att hon desutomde är otroligt lätt att ha att göra med gör mitt val svårare då jag funderar på att köpa henne.



Nu kommer vi över till mitt ex märr Jolanda. Hon var efter Dijkzicht S Rizzaz ue. Flora S Hof Minstrel, född 1988.
Hon var part-bred arab (lite gott och blandat i henne men nästan hela faderns led är arab). Hade henne mellan 2008 och 2010 och utvecklades tillsammans väldigt mycket trots hennes höga ålder.
Vi gick från LC dressyr till LB, LD hoppning till LC/LB på två år. Hade jag köpt in henne nu hade vi antagligen fått helt andra resultat då det är lätt att vara efterklok.

What so ever så lämnade jag ifrån mig Jollan till en familj i Skåne som tyvärr "missat" den lilla detaljen att hon inte var triangelmärkt för att det var så himla vackert utan för att hon faktiskt inte höll för regelbunden hoppning. Så tyvärr gick hon sönder 4 månader efter att de fick hem henne, gav henne en veckas vila och sen tog dom bort henne.

Jolanda var tävlad upp till MSV B hoppning i Holland och kom till Sverige omkring 2004 för att gå som avelssto och fick två avkommor. Tyvärr så kastade hon flertal föl och tog sig inte på betäkningarna och på så vis kom hon till Öland och där efter hittade jag henne :)



Jag själv då, jag har ridit i 11 år nu. Vart inriktad på dressyr i omkring 4-5 år. Har ridit 9 år på ridskola, jobbat i ett stall i 1½ år och ridit mängder av pollar där. Nu senaste året har det blivit bara unghästar vilket har vart väldigt roligt att utveckla mig på annat håll. Just nu rider jag en 6 årig svhbl utöver Mellie, som vi får se lite hur det blir med. Jag vill träna och utveckla mig inom dressyren så det passar mig utmärkt för stunden.

Om ni har några frågor är det bara att ställa dom :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: