När du skrattar, så skrattar jag.

Livet på en lantbruksskola står på schemat idag.
Har en kompis som ofta frågar mig hur livet är med allt som tillhör.

S K I T  R O L I G T .

Jag går på Gamleby Gymnasiet som ägs utav Hushållnings sällskapet. De äger även Ingelstorp, Ingelstad och Helgesbo gymnasiet. Det som skiljer Gamleby aningen från de andra är att man inte bor på internatet alla tre åren och det är jag evigt lycklig för.

När jag började Valstad -som det hette när jag började- var jag livrädd. Skojar inte när jag säger att jag trodde att jag skulle bli uppäten i en och samma tugga. Det var jag och två tjejer till som jag kände men inte hade någon speciell kontakt med vilket innebar att jag stod där själv. Dagen innan skolan började blev jag och X nerbjudna till fest, pang pom VÄLKOMNA! Detta var första intrycket av mina blivande tre år på Valstad. Fylla och galenskap.

Om sanningen ska fram, det är fylla och galenskap fortfarande men inte alls i samma utsträckning. Min första termin var galen. Mina första månader på skolan var mer onykter än nykter, den var mestadels av tiden fylld av skratt och tokiga minnen.

Att gå på en internat skola innebär att du har kompisarna bokstavligttalat i knät. TJUGOFYRA TIMMAR OM DYGNET. Här blir man inte lämnad ifred när man sitter o skiter, nix. Räkna med att du får sällskap när du ska duscha utav små ystra pojkar som hoppas få se lite hud om de är snabba nog. Det är underbart roligt. Eller när du har sovmorgon och alla tror att du försovit dig till frukosten och ringer, bankar på dörren och gör allt för att få upp dig.

Jag saknar att vara yngst och jag ångrar att jag faktiskt slösade bort halva mitt första år på ett dåligt förhållande. Men det är lätt att vara efterklok ;)

I tvåan har jag inte sådär överväldigande mycket minnen efter som jag var tillsammans med David på den tiden och mycket tid gick åt till Jolanda och att få ihop tiden.

Nu sitter jag här, gråtandes (nej inte riktigt, bara med ett fett stort leende på läpparna) med mindre än 100 dagar kvar till studenten. Jag är så himla glad att jag valde att gå den skola jag valde trots att jag läser tokfel linje! NV var inte min typ av bajs.

Bjuder på en drös med bilder från de tre bästa åren av mitt liv! Enjoy och om ni har frågor är det bara att kommentera :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: