Nu var helgen över

och skolan tar fart igen för första gången sedan december. Känns ju sådär halvfränt men men.


(Helgens goda, håller på med LCHF för att bli av med mitt socker beroende och det innebär såklart inget bröd. Så då får man göra egen verison av det hela. På bilden skådar ni mandel bröd:
1 ägg
25 g smältmargarin
1 dl mandelmjöl - eller annat nötmjöl
Salt
Vispa ihop till en smet och ner i stekpannan i cirka 2 minuter.
SJUKT GOTT med philadelphia ost och skinka på!

- För er riktiga LCHF'are så kan man ha i grädde eller creamfraiche med
- Mättar väldigt bra! )



(mums!)


(M's navel efter att jag hade köttat den. Rakt och fint, fan vad duktig jag är!)


(J's vove hade fått små söta taxvalpar. Farligt, mycket farligt att kolla på de en veckors gamla valparna. Funderade på att smyga ner en i bh'n men sket i det)


(Inget godis innebär inte nödvändigtvis att man inte får äta nått som är gott. Här har vi LCHF kokos bollar.
Smakar bra, smakar kokos.
2 ägg
200 g kokos
50 g smält smör
Blanda ihop och krama små bullar
in i ugnen 10 min på 175 grader. FÄRDIGT!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: