Tisdag kväll.

Puh, hård kväll! Jag och frugan stack till stallet vid lite efter sju för att rida upp med pollarna till ridhuset och träna lite dressyr. Det var skönt att få svettas lite och känna hur mage, rygg och ben torterades.

Acke skötte sig super bra, efter första galoppen slappnade han av riktigt bra och blev betydligt trevligare i både mun och sidor vilket uppskattades enormt! Red bara lite enkelt, kände på honom i alla gångarter och var sedan nöjd efter som att han inte är igång men jag kan knappt berga mig tills det att jag får höja kraven ett snäpp och få rida lite mer samlat. Just nu är han lite två hästar i både traven och galoppen, känns som att han inte orkar samla ihop sig till en häst men det kan lika väl vara jag efter som att vi inte känner varann.

När vi kom tillbaka var Mellie avundsjuk som få, hon gjorde allt för att få min uppmärksamhet. Älskade lilla fjant! Hennes överläpp kan bli 3 meter lång och min reflexväst har nog vart och vänt i magen på henne ett par gånger. Men vad gör man inte för att få gosa lite med mig liksom (; Hon är bäst, även fast att hon håller på att tappa framtänderna och ser ut som en gammal tandlös kärring. Så är det bara.

Senare på kvällen kom Mattias förbi, han kände sig ensam så då får man ställa upp :D Alltid trevligt med sällskap!
Förövrigt bytte dom däck på hans bil och såhär bra gick det:



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: