Vad gör vi?

NI KÖR VI!

Mellie är det som står på menyn. H undrade hur det går etc. och ja det går bra. Hon har haft 4 veckors vila nu ungefär och denna vecka håller jag på och sätter igång henne lite lätt med promenader och longering för att i helgen kunna rida igen.

Har haft lite problem med att få upp hullet på henne dels för att vi inte haft chansen att ha fri tillgång på grovfodret och hennes små monstertänder växer så hon är lite tunn - dock bättre än tidigare.
Men idag ska det byggas grind (efter att skitungen inte går kvar i hagen annars) och sen ska hon och Bonnis släppas i stor hage med fri tillgång på grovfoder och tre andra polare. Ska bli väldigt skönt, de har samlat på sig väldigt mycket överskotts energi i den lilla hagen och nu börjar den bli lerig dock så är lite fjant på muggen hon hade i höstas.

På tal om det, overkligt att jag snart haft henne i 6 månader. Har gått så himla fort.
Och det värsta är att det snart är över, efter treårs åker hon :(

Övrig uppdatering om det lilla tösen.

- Hon är skodd runt om
- Hon har vuxit
- Hennes hals är typ det snyggaste på hela kroppen
- Hon är nästan vit vid ljumskarna
- Hon går i alla gångarter och kan galoppfattningarna hyffsat.
- Hon bockar i galoppen
- Hon har slutat hota med att sparka mig, (efter en lång och smärtsam disskusion)
- Håller på och ensamhets träna i stallet med henne

I och med att min telefon är trasig så får ni vänta på nya bilder tills J har tid att fotografera.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: