'Rent' godis.

Efter som att jag är vegetarian och inte fann det särskilt lockande att vara dubbelmoraltant som snaskar segaråttor så får jag helt enkelt göra mitt egna godis. Billigare dessutom och renare, inte massa onödiga tillsatser eller e-ämnen som man aldrig kommer ihåg vad det nu var för något päck.
 
Så jag gjorde bananskivor med jordnötssmör som jag doppade i hemmagjord chokladsås.
Litet recept på chokladsåsen:
Likadelar kakao - vatten - strösocker.
Värm upp vattnet tills det kokar, ta av från plattan och häll i de torra ingredienserna. Rör tills såsen är slät. Tillsätt eventuellt vaniljsocker efter tycke och smak. 1 dl blir ganska mycket, ½ dl är typ lagom.
Doppar mina flera gånger, ställ i frysen mellan gångerna.
 
Ett litet tips och en liten tanke, läs ingredienslistan på jordnötssmöret för det kan vara en LÅNG lista med skit och mängder av socker i om du tar fel. Den jag äter är bara jordnötter och havssalt, Green choice heter den.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: