Det gick bättre än jag trodde.

Efter som att jag bara är en person med två armar så tog jag in M och F en och en. Mirakel fick vara kvar i hagen, stor panik uppstod! Men nu vet han iallafall att det är el i tråden ;)
 
Enda hagen jag hade Bengan i som han inte gick ur (han kryper och skiter i elen men inte i denna hage)
 
Men borstade, filade och mös. De skötte sig riktigt bra, lite otåliga men i övrigt var de duktiga. Glömde saxen så kapar manen imorgon, Furias man ska dock behållas den är så lång o fin.
 
På tal om Furia konstaterade jag idag att nej hon är bara fet och det med råge. Ska in o handla en greenguard som hon får ha nattetid i kombination med promenader och aktivering. Vi misstänkte nämligen att A's ett års hingst ev. hann betäcka i maj förra året innan han kastrerades men isf är hon i dag 350-360 nu och hon borde ha satt lite juver. Kunde inte känna några rörelser i magen eller något. Däremot fann jag fettdepåer kring manke, nacke och svansrot så hon måste bantas. Tror hon kan bli riktigt tjusig med 70 kg mindre kring kroppen.
 
Imorgon tänkte jag börja träningen. Furia ska promeneras (efter som att hon är så fet vill jag inte longera med tanke på belastningen) långa rundan som tar ungefär 30 min att gå :)
 
och Mirakel ska få nosa på longeringen lite lätt. Han är den som har absolut svårast med att lämna Furia så vill vara i inhängnat område tills jag förstår hur han reagerar och agerar. Han har lite svårt med det här att bli ledd och plöjer en smula.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: