Dutti Mirakel oc Furia.

Longering med Mirakel idag, han var mycket mer avslappnad och fokuserad idag vilket var roligt. La in trav i arbetet idag med kommando och han var väldigt (riktigt förvånad faktiskt) duktig på övergångar mellan skritt - trav - skritt.
Gick en liten promenad där efter och sen var jag nöjd. Men för dagen la han till med nått eget hitti på nämligen stanna och inte vilja gå.
 
Imorgon ska han få vara helt ledig och bara såsa i hagen och få tänka igenom allt, på måndag ska han få schabrak med gjord på sig i longeringen och funkar det bra får han ha sadeln på sig på tisdag. Onsdag blir det promenad sedan är han ledig torsdag. Fredag - lördag - söndag blir sadelträning, ska börja hänga på honom och funkar allt bra sitter jag upp på lördag eller söndag när Frida är här :)
 
Furia fick gå en liten runda, samma som igår. Vi jobbade mycket med positioner och att hon ska gå efter mig och inte tvärt om. Stundvis gick vi i myrtempo för att hon älgade på så dant, ett enkelt sätt att se om dom lyssnar.
 
Har i samråd med ägaren kommit fram till att jag ska börja inridningen med henne också. Men imorgon är hon ledig, på måndag får hon träns med bett och sen ska hon promeneras varje dag en liten runda för att sakta men säkert börja gå ner i vikt. Tanken är att även sitta på henne till helgen om allt känns bra, hon är ju redan riden innan lite lite så borde inte vara nått problem.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: