#Frånvildtilltam

Nu har dom anlänt, eller rättare sagt igår. Projektet är i gång och jag planerar och försöker strukturera upp min plan. Tänkte presentera dom lite kort sen kan man följa projektet båda här och på instagram (där uppdaterar jag oftare) med hashtaget #frånvildtilltam
 
Mirakel f. 2009 valack
Blyg, låg i rang och rätt söt. Oinriden. Känns som en mysare men det återstår att se ;)
 
 
Furia f. 01 sto
Hög i rang, social och bukig. Eventuellt dräktig så kommer inte fokusera träningen på henne förän i början av juni (om hon inte satt juver då). Hon är lite riden men för många år sedan.
 
 
Båda två har gått i stor flock med omkring 25 hästar, hanterade i grupp och inte vana vid nya miljöer.
Målet är såklart att de ska gå i alla gångarter, vara trygga i sig själva och i nya situationer (misstänker att det är där det stora arbetet ligger) och att det ska vara lätta att ha o göra med.
 
Denna vecka nu kommer jag bara borsta och pilla, ska kapa Mirakels man och snygga till dom båda. Ska faktiskt ut till dom nu, så hör sen :)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: