Spänd Furia

Är ganska kluven. Men har bestämt mig för att låta damen vara denna månad ut. Hon är ändå sutten på och lite riden så ligger inte direkt efter med henne även fast att jag skulle vilja börja rida nu. Tror hon är en riktig racer madam!
 
Hur som så var hon jätte duktig när jag var ute med Mirakel, skrek ett tag och var allmänt panikslagen av det jag hörde men när Mirakel hade lugnat sig hörde jag inget från stallet så hon hade antagligen lugnat ner sig också.
 
Men var ute och gick en kort promenad, hon var så himla stissig och på tårna att jag ville inte ge mig ut på någon längre promenad. Vi gick ett varv på gården, kollade omgivningen och tränade lite basic ledarövningar. Lagom lycklig av att hon plöjer men efter sådär ett 50 tal försök till att backa henne utan att behöva använda hela min kropp så började hon ge efter och förstå vad som menades. Tog självklart igenom det jag bad om men det var inga snabba reaktioner direkt men det gav sig sakta men säkert som sagt.
 
Ny miljö, klart hon är spänd. I slutet av promenaden började hon sänka huvudet och slappna av tills hon fattade att vi gick mot stallet men bättre det än inget. Är nöjd, hon är väldigt fin att kolla på åtminstone haha!
 
Mirakel skötte sig bra i stallet under tiden jag och Furia var borta. Hörde bara två gnäggningar!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: